joi, 13 mai 2010

PLM Principle

Halat in trei culori.Miros de chimie in fiecare fila a caietelor.Degete arse de la sita de azbest.Manusi chirurgicale care sa te fereasca de blestemul azotatului de argint.Cam asa se poate caracteriza ultima perioada din viata mea umefeista,adica ultimele 2 luni ,de cand am inceput sa explorez taramul "analitic".Al doilea semestru a fost pe departe mult mai aglomerat decat primul.Si zic "a fost" pentru ca mai avem inca o saptamana si intram in cele doua saptamani de presesiune in care vom dat examenele practice dupa care.....din nou sesiune....
In perioada asta, de cand m-am aglomerat si nu mai am timp sa scriu,am realizat un lucru relativ simplu.Viata de student obisnuit se invarte in jurul unui principiu pe care l-am denumit dupa buna mea imaginatie principiul PLM....adica Pot Lasa pe Maine(v-am luat o piatra de pe inima:P).Am experimentat principiul asta in sesiune,fara sa-mi dau seama de consecinte,si bineinteles a fost un esec total, asemanator incercarii de a dizolva sulfatul de bariu in apa...Odata cu analitica,pentru care aveam/avem de invatat vreo 50 de reactii pentru fiecare laborator,mi-am dat seama ca in cazul nostru,al copiilor UMF-ului ,nu prea se poate aplica principiul asta.Adica se poate aplica,in faza de experiment dar nu mai mult,spre binele sufletului si materiei cenusii.Si intotdeauna,a doua zi after ziua de "lasat pe maine" o sa-ti dai seama ca reactiile pe care le aveai de invatat cu o zi inainte, sunt tot acolo,in cartea verde numai ca,SURPRIZA,mai ai inca vreo 15-20(depinde de caz) in plus ,ceea ce te face sa-ti doresti sa-ti fi dat cineva cu cartea aia verde ,lucioasa, in cap sa-ti revii. Pana acum ,viata de student nu ne-a oferit ,cel putin noua,celor de la farma,mult-asteptatul "timp liber" in adevarata esenta a cuvantului, adica fara a include Chimia in categoria "personal issues"(cam greu dar nu imposibil).
....Si pentru a multa oara mi s-a demonstrat ca ce se aplica la restul facultatilor si universitatilor e foarte probabil sa nu se aplice aproape deloc in UMF.Ne obisnuim si cu asta.
Ma retrag ca am avut o zi cu 3 laboratoare,adica in traducere,obositoare rau,iar Ene insista sa vina pe la gene cat mai repede posibil. Cu bine:)

10 comentarii:

  1. numitul anonim21 mai 2010 la 19:07

    plm ;) in liceu ma ghidam din plin dupa plm, bineinteles un pic imbunatatita, ea, adica plm, mai exact sub forma "Pot Lasa pe Maine sau Mai Bine pe Poimaine ca Poate Nu Mai Trebuie".
    in numele colegilor de universitate medicinisti declar ca si noi ne simtim la mandrul fel, dar mai mult decat atat am sesizat ca luam lucrurile cu trivialitate si cu suras pe buze. Mai zilele trecute am avut seminar la bengologie ( adica biocel, pt voi farmacistii) si in mod eroic 7 oameni din 15 au incasat un 2 cu zambetul pe buze declarand ca nu au invatat. Just, am avut o saptamana violata pe toate gaurile literelor ce ii compun numele zilelor, asa ca se intelege bogatia de numere prime pare ca si note.
    In esenta vreau sa spun ca noi, viitori scriitori de retete suntem solidari cu voi viitori fabricanti/furnizanti de substante medicamentoase.
    Trebuie totusi sa recunosc ca ma bucur enorm ca aveti atatea tipuri de chimie la facultate. nu de alta, dar in ultima vreme am transformat camera de camin intr-un mini laborator [ din moment ce doi colegi de-ai tai de serie imi sunt colegi de camera ]... prafuri colorate cu gramada, eprubete si tampon fosfat ciordite de la biochimie, hartii de filtru si hartii de pH, toate zac printre papiliene si botanici. Aragazul din oficiul nu a vazut in viata lui asemenea bogatie de culoare a flacarilor sale ca si acum, cand ardem tot ce prindem.
    As avea totusi un avertisment de facut: dioxidul de azot==NASPA! mai ales cand nu stii ce e si stai sa il mirosi... fostul mare sef de an[trib] mi-a zis ca probabil mi-am scurtat viata cu vreo cativa ani buni. Dar cu atat mai bine, fiindca oricum am de gand sa traiesc destul de mult.

    Stimabila colega, normal ca nu avem timp liber! Dar la sfarsitul zilei, cand nenorocitul de Ene a reusit sa "paralizeze" unele fibre ale nervilor oculomotor lasand astfel sa cada pleoapa superioara peste cea inferioara, ne simtim dracului bine, ca "da dom'le, am facut ceva azi, am aflat chestii si am priceput minuni" ... si macar cu asta ne putem consola. cel putin pana a2a zi dimineata cand trebuie sa ne trezim si sa o luam de la capat. si poaime la fel. si raspoimaine la fel. si [dupa ceva vreme] la anu la fel. si [dupa inca ceva vreme] peste 4/5 ani la fel.

    Inca ceva si am tacut, fiindca o bere se cere bauta, un episod din fam simpson se cere vizionat si alte fiziologii indeplinite. Multumesc profund blogului si proprietarilor sai pentru faptul ca am copiat poza cu omul-medicamente si am folosit-o pe o prezentare de-a mea la biochimie, cu mentiune ca ar trebui sa se transmita multumirile mai departe telefonicfarafir catre originalii proprietari ai imaginii. Rog seriozitate :P
    si am tacut ! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandra Lavinia22 mai 2010 la 19:28

    faza cu adusul de substante acasa e valabila si in cazul meu;hartii de filtru cu precipitate pentru care ma rog sa nu se degradeze pana sapt viitoare,flacoane de colectare cu substante care au exact aceeasi coloristica ca si urina si despre care trebuie sa le specific alor mei:"Stiti,azi la laborator nu am facut pipi in flacon sa demonstrez prin metode analitice ca nu am zahar in ea, iar daca totusi vreti sa o mirositi nu veti simti bine cunoscutul miros de uree ci un miros intepator de otet cu un iz de amoniac,ceea ce nu inseamna ca am baut otet ci ca mi-am descoperit un anion respectiv un cation din sarea mea alba care dupa cum vedeti ,intr-un final a ajuns un lichid galben prin metode doar de profesionisti stiute:D".
    totusi,ma bucur ca binecunoscutii mei colegi de serie/grupa si unul din coechipierii mei de la anorganica, nu au avut ideea sa "palmeze" piridina,care pe langa ca are un miros de iti patrunde in toate orgrnele posibile si imposibile,are mai ales rolul de a atenta la importanta caracteristica a indivizilor de sex masculin,si anume aceea de a avea urmasi....

    RăspundețiȘtergere
  3. am aflat ca mandrii profi de la voi va spuneau ca au destula cianura incat sa ucida toata planeta. parca si vad cum isi face umf reclama in fata altor universitati
    " veniti la umf cluj! doar la aici la fac de farmacie avem destula cianura cat sa ucida toti oamenii de pe glob, asa ca facultatea de medicina nu va duce niciodata lipsa de cadavre! umf cluj, simply the best! pentru ca meritati! "
    daca tot am apucat pe panta alunecoasa a cunoasterii, ar tb sa tacem sa inghitim si sa facem ca binecunoscuta mascota de pe sticla de whisky ( nu whiskey! ca ne omoara scotienii ). tocmai asemenea discutiuni despre piridine si alte alea parca ma ung pana in adancul sufletului si chiar mai departe, pe unde doar celulele flagelate trec. am zis.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1more thing. colegii mei de breasla de ce nu baga si ei ceva pe aici? slava domnului capetele de mort ... aah pardon " piesele " de la anatomie, saptamanalele teste de fizio si alte alea au destula putere de a genera emotiuni si varii trairi in mintea omului ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Alexandra Lavinia24 mai 2010 la 15:24

    stiu la fel de multe ca si tine de ce colegii mei nu mai scriu,dar am o propunere domnule ---.daca tot esti unul din vizitatorii fideli al acestui blog iar lipsa de inspiratie si materie cenusie nu duci,nu ai vrea tu sa ne onorezi cu cate un articol, cand si cum iti doreste sufletul? ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  6. as zice ca m-as simti intrus in casuta altora. nu stiu ce sa zic :-/

    RăspundețiȘtergere
  7. Alexandra Lavinia25 mai 2010 la 01:01

    intrus pe saracia.ai fi bine venit.oricum oferta ramane on, iar daca te hotarasti, imi zici ca sa-ti dau "drept de autor":D

    RăspundețiȘtergere
  8. numitul anonim3 iunie 2010 la 23:33

    stimabila colega, daca ti-ar mai fi pe plac, as dori sa accept propunerea.

    RăspundețiȘtergere
  9. Alexandra Lavinia4 iunie 2010 la 00:57

    dar bineinteles ca imi e pe plac.trimite-mi un mail(whoknowsaleczandra@yahoo.com) cu mailul tau ca sa pot sa te inscriu in echipa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Alexandra Lavinia4 iunie 2010 la 00:59

    si sa-mi zici si care vrei sa-ti fie nick-ul

    RăspundețiȘtergere