vineri, 10 septembrie 2010

Pe nepregatite

sau ”Despre simțurile animaliculului numit om

Nelu va vorbeste cum ca vine un moment in viata fiecarui Om in care e cazul sa se uite bine la sine, sa se cunoasca, sa se gandesca la niste lucruri si sa traga niste concluzii. Stati, stati! Nu aplaudati ironic, stiu ca de fapt am zis nimic, adica ceva complet banal si intrisec in constiinta fiecaruia. Momentele acestea vin de obicei chiar inainte de a bea paharul de whisky care transforma sita ratiunii dintr-o retea mai larga intr-una de-a dreptu' gaurita ca ... (ok, o sa lasam deoparte comparatia) sau cand ploua afara, sau cand nu poti dormi, sau cine mai stie cand.

Fiintele astea omenesti, pentru care Nelu a venit aici in lumea asta, se vad, se aud, se simt, whateva', pot face toate fitzele astea somatice si jmekere pe care pana la urma le proceseaza creierul. Dar la fel face si un macac. Sau o gaina. Sau un peste.

Creieru' asta uman, care il fascineaza pe Nelu asa de tare incat il uraste cu desavarsire face el multe altele lucrurile care sunt mult mai interesante, ele, lucrurile... ele. Tot abstractul care tine de constiinta de sine, de sentimente, de ganduri, de vise, tot si toate acestea pana la urma se reduc la neuromediatori si proteine si ioni si alte asemenea. E ca la mate, e o ecuatie din asta super complicata cu jde-cate necunoscute si de gradu (jde-cate)minus1. Cu cat are mai multe componente cu atat e mai posibil sa clacheze undeva si atunci, in cel mai bun caz te duci la neurolog, in cel mai rau caz, ajungi la psihiatru. Ajungi la psihiatru cand toata biochimia aia pe care noi nu o intelegem inca pe deplin [[si de aceea o numin ”minte”]] o ia razna.

18 comentarii:

  1. aah, si Nelu se mai intreaba daca cumva il inseala biochimia din creier sau stapana de fapt si de drept a blogului, a disparut?

    yuuhu, anybody there? :-/

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am disparut,am trecut doar prin perioada pre/post anorganica,deci una traumatizanta si nu am mai avut nervi pentru spatiul virtual:P tu ai schimbat la fata blogul?

    RăspundețiȘtergere
  3. aha, fir-ar chimia vietii! de fapt, daca e anorganica, nu e a vietii. cat despre schimbarea la fata a blogului, nu eu am facut-o. e asa de vreo 2 saptamani bune. eu credeam ca tu l-ai schimbat.
    poate are o minte a lui, si face lucruri singur :P. Oricum, mie imi place cum arata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce parere aveti despre faptul ca imediat incepe un nou an plin de lucruri noi?

    RăspundețiȘtergere
  5. tu faci misto, asa-i Chris? eu personal am o parere pruuasta despre noul an, tinand cont de cele 36 de ore pe saptamana pe care le voi avea in semestru' I; si parca vad ca iara o sa avem ore de la 8 in fiecare zi. de-abia n-astept sa inceapa. as putea sta acasa la nesfarsit dand jos filme de pe filelist, jucand biliard sau citind orice altceva numa nu anatomie sau metodologia cercetarii stiintifice. dar din pacate nu se poate asa ceva. sunt convins ca orice ar prefera un program de voie decat scoala. dar deh, pana sa devenim medici/farmacisti trebuie sa facem scoala. dupa aceea von avea tot timpul din lume la dispozitie sa facem ce vrem.

    uuhm... stai asa! acuma m-am gandit... n-o sa avem asa mult timp liber, damn it :(. atunci, de abia astept pensia.

    RăspundețiȘtergere
  6. *ORICINE ar prefera un program de voie ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu faceam deloc misto, era o simpla intrebare.

    RăspundețiȘtergere
  8. atunci imi cer scuze ca am citit in intrebarea ta alte sensuri decat cele reale. oricum, parerea despre anul scolar o mentin. nu am mai avut 36 de ore pe saptamana de pe clasa aXa, si atunci trageam regulat chiulul de la o groaza de materii, de multe ori cu permisiunea profilor. tinand cont ca la UMF prezenta la ore dicteaza daca ai voie la examen sau nu, atunci se pare ca vom avea cu adevarat 36 de ore pe sapt. tu in ce an esti, Chris?

    RăspundețiȘtergere
  9. Adi...ce sa iti spun...daca era un blog in care se vorbea despre asemenea lucruri poate mergea sa iti dai cu parerea, dar oricum....se observa ca iti iese inteligenta pe afara:-|.
    Sunt, daca se poate spune inca, in anul I.

    RăspundețiȘtergere
  10. chris, nu-l baga in seama. am avut proasta inspiratie de a rasfoi pe blogul lui si pe alte linkuri, si constat c e dus cu pluta rau de tot. in rpimu rand ca scrie pe net vrajeli despre religie si apoi da spam-uri precum ala de mai sus si apoi mai are si un articol pe wikipedia despre el insusi :|... povestete despre cum a terminat gimnaziu pe locul 11 si ca blogul sau e ceva super celebru pe net. eu personal nu am mai auzit niciodata de el, pana nu s-a decis sa ne spamuiasca intr-un mod atat de redus. e trist ca oameni ca el au acces la internet. chestii de genu asta fac parte din pretul pe care il platim pentru democratie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce parere aveti despe WORK and TRAVEL?
    Este dificil unui student la UMFIH sa lucreze pe timpul verii prin intermediul acestui program?
    Intreb aceasta deoarece am aflat ca sesiunile la UMFIH sunt printre cele mai lungi + ca trebuie sa faci practica...

    RăspundețiȘtergere
  12. Inca o nelamurire...:)
    Nu am inteles care e treaba cu listele cu cazari de pe siteul facultatii...Numai dupa 20 se vor afisa cu exactitate fiecare student unde va sta in camin...sau cum?

    RăspundețiȘtergere
  13. nu stiu ce s-a intamplat la UMF dar e o greseala consistenta. Eu, impreuna cu multi alti colegi [[ integralisti pe vara!]] ne-am trezit ca acum figuram ca restantieri si vive versa. Am dat email celor de la OSM, fiindca pe site scria la ce adresa tb sa semnalam eventualele nereguli. am incercat sa sun si la secretariat, dar acolo nu vrea sa mai raspunda nimeni. Zice ca imi face legatura imediat si ma tine pe asteptare. BRAVO UMFIH!

    RăspundețiȘtergere
  14. deci faza cu Work and Travel e cat se poate de posibila pentru un umefeist, daca esti integralist in vara.sefa noastra de an ,adica de la fosta farma 1,a plecat in vara asta cu programul W&T,din cate am auzit.
    Nick ,nu stii cand se afiseaza listele cu repartizarea taxa-buget,ca oriunde am cautat(pe grup,pe site) nu gasesc nici o informatie legata de asta si pana atunci o sa-mi creez o adevarata cultura de morcovi...se pare ca cel care as schimbgat fata blogului este catalin,asta daca nu cumva o latura superioara mie s-a desprins de mine si incepe sa schimbe fetze :-?

    RăspundețiȘtergere
  15. repartizarea se face la 15 zile lucratoare de la terminarea seiunii toamna 1. asta inseamna cam dupa 3 saptamani.

    http://www.osmcluj.ro/repartizarea-taxa-buget/

    asta e linkul unde am gasit atasat un document cu articole din regulamentul de repartizare. o fi el de pe OSM, dar e acelasi lucru pentru toata lumea din universitate.

    cinste lui Cata pentru wallpaper. arata foarte fain :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Nick ,nu stii aproximativ primii cati baieti au sanse sa ajunga in caminul 10 din Hasdeu ? :) tu al catelea ai intrat anul trecut? nu mai tii minte?

    RăspundețiȘtergere
  17. nu as stii sa dau un numar, dar eu anu trecut am fost in primii 30 si inaintea mea au fost minim jumate fete. si oricum dupa mine au mai intrat destui. daca stau bine sa ma gandesc marea majoritate a colegilor mei de serie care au optat pt camin au stat in H10. oricum, nu va puneti sperante in ce a fost anu trecut fiindca in fiecare an se mai schimba cate ceva, in fucntie de ce camin intra in renovare, cat de multi baieti/multe fete sunt, care a fost nota maxima la admitere. Ignorand olimpicii, anul trecut prima medie a fost ceva mai mica decat 9,90siceva-ul de anul asta. Sunt tot felu de variabile care intra in calcul. Presupun ca daca media e peste 9,00 prinzi loc in H10. oricum, nu caminul conteaza, pentru ca gresia din baie tot gresie e, chiar daca e de acu 2 ani sau de acu 12. conteaza cu cine stai in camera si sa te intelegi bine cu ei.

    RăspundețiȘtergere
  18. Media nu a fost chiar 9 , a fost aproape 9; Nu am eu probleme cu gresia din baie. :) Treaba e ca m-am inteles cu cativa baieti sa fim colegi de camera in camin, iar acum ma gandeam ca poate eu nu voi ajunge repartizat in camin cu ei. :)

    RăspundețiȘtergere