duminică, 9 octombrie 2011

Re- luare

Am promis in articolul anterior ca revin cat de curand cu o scriitura despre practica de vara,si m-am tinut de cuvant,pe jumatate; scriitura este dar nu despre practica de vara. Nu despre practica de vara, pentru ca de data asta am fost prezenta pentru o foarte scurta perioada in farmacie din simplul motiv ca mi-am terminat task-urile enervant de repede si nu prea mai aveam ce sa studiez pe-acolo. A se mentiona ca practica a fost undeva chiar dupa cele 3 minunatii din toamna deci aveam chef sa-mi traiesc si eu putina vacanta care imi ramasese. Asa ca in extrem de scurta perioada de practica(refuz sa zic cat timp, din motive de securitate:P) nu s-a intamplat nimic memorabil,in afara faptului ca in aceeasi perioada, in aceeasi farmacie, isi facea practica o colega din an mai mare care m-a instruit fain frumos cu privire la ce urmeaza sa se intample in anul proaspat inceput.Va voi spune la finele anului daca am ajuns la aceleasi concluzii ca si ea...
Am zis ca daca tot nu am ce scrie despre practica, sa las macar sa treaca prima saptamana sa pot sa scriu despre ce pare a fi anul trei,asa ca idei de inceput.
Prima zi,3 cursuri si anume farmacognozie,biochimie si tehnica farmaceutica. Iti trezeste interesul de la primul curs,dar in acelasi timp iti dai seama ca incepe sa se ingroase gluma in sensul ca e bine stiut faptul ca din anul trei incep materiile de specialitate si ce incepem sa facem acum e de luat in seama la modul cel mai serios. Nu sugerez ca ce a fost pana acum a fost apa de ploaie,doar ca fata de ce facem acum ,cam toate materiile ce le-am facut in primii 2 ani sunt destul de departe de ce inseamna farma.
A doua zi,2 cursuri,chimie farmaceutica si chimia si igiena mediului. Chimia farma,dupa prima parere ce mi-a lasat-o, e o farmacologie explicata in termeni de chimie.Presimt ca o sa fie cea mai frumoasa dar si cea mai hard to get materie din acest prim semestru. Chimia si igiena mediului sau pe scurt CIM este felul de materie draguta,adica un fel de stiintele naturii, cu factori de mediu,poluare cu treburi din astea destul de simpatice,dar nu de neglijat,bineinteles;)
Apoi miercuri si joi ne jucam de-a scientistii prin laboratoare,cu mentiunea ca, cel putin semestrul asta, toate laboratoarele au 3 ore,iar joia este o zi crunta,cu 9 ore de laborator,adica 3 laboratoare a cate 3 ore.Dupa nebunia de joi,vineri vine ca o rasplata,adica zi libera, fara nici un curs, fara nici un laborator.
Ca un rezumat al ideilor generale ce mi s-au format dupa prima gura de aer din anul trei,as putea spune ca ceea ce incepem sa facem anul acesta e ce am asteptat multi dintre noi de la admitere incoace. S-au cam terminat materiile nedigerabile tocmai pentru ca ne intrebam aproape constant la ce ne folosesc. Referitor la gradul de dificultate al materiilor de acum,comparativ cu anorganicile,organicile si analiticile din primii 2 ani,as putea spune ca totul devine mai complex ,fiind nevoie de o alta perspectiva decat la duzina de chimii anterior studiate,tocmai pentru ca in ceea ce facem acum se gaseste motivul pentru care majoritatea am optat pentru facultatea asta.Dar e incomparabil mai frumos si mai fresh, pentru ca iti deschide multe cai blocate si iti aprinde beculete importante in a pricepe farma,in ansamblul ei.
...Si asa mai departe

[Multi ani colegului Nick pentru data de 5 a lunii curente....ok...si mie pentru cea de 7:P]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu