miercuri, 28 iulie 2010

The Ring

Asadar,ca sa continui de unde am ramas la ultimul articol,am avut si o a doua saptamana de practica pe care am lasat-o in aer ca am fost putin plecata prin zone miniere,si nu ca acolo nu as fi reusit sa scriu,dar prea bine ma simteam "fata arsa de soare" incat sa dau la o parte tehnologia si sa o las pentru cand ma intorc.Si m-am intors.Si tare am chef de discutii.Da .De dialoguri.
A doua saptamana din practica am facut cam ce am facut si in prima,adica am mai preparat inca o data Baza III si m-am delectat cu teancuri de retete roz si Verzi si Galbene si am prins si doua prezentari de chestii medicale.Adica o chestie si un medicament.Si nu vreau sa va vorbesc de medicament,ca stiu ca nimanui nu ii sunt dragi (cu exceptii,bineinteles), vreau sa va vorbesc despre Chestia ,dar mai intai...
Paranteza.Poate mi se pare mie sau e chiar asa,ca de vreo 4-5 ani s-a declansat isteria "copil care are copil".Adica la 14,15,16 ani ,ce e in tendinta sa se faca?Copii,domn'le,copii,ca numai bine ca al micu' o sa aiba parinti tineri. Cred ca daca as fi unul din aia care promoveaza educatia si sanatatea sexuala,m-am lua de cap sa vad ca vorbesc unor copii,subliniez copii,nu adolescenti nu tineri,unor copii care probabil ca daca inteleg un sfert din ce le zic ,e mult ,dar care pentru aia tot fac treburi pe care ar trebui sa le faca dupa stadiul de "copil".Inchid paranteza.
'Chestia' care ni s-a prezentat,e o metoda contraceptiva de "ultima generatie" si consta intr-un inel vaginal,care contine o doza mai mica de hormoni decat pilula contraceptiva,si care se "administreaza" cam o data la 3 saptamani,timp in care el elibereaza in mod constant, hormoni.Inelul e transparent,flexibil, si cu circumferinta cam ca a unui tub de deodorant(e cel mai relevant obiect pe care l-am gasit prin casa ca sa-l dau drept exemplu).Se introduce in vagin(evident) ,putin mai adanc decat un tampon,iar dupa 3 saptamani(sau 4,dar nu mai mult de atat) de scoate si se face pauza o saptamana,ca si la pilule,dar din cate am inteles eu,pauza nu e obligatorie,deci se poate scoate inelul si introduce unul nou.Inelul are acelasi efect ca si pilulele,doar ca,are o cantitate mai redusa de hormoni,ceea ce scade probabilitatea aparitiei efectelor secundare,gen castigare in greutate,stari de greata,sangerari+ ca respectiva domnita nu mai trebuie sa poarte grija pastilei zilnice,iar nivelul hormonal eliberat este acelasi pe tot parcursul zilei,in comparatie cu pilula,care determina,imediat dupa administrare,o crestere hormonala relativ mare.Marele plus pe care il reprezinta inelul vaginal,cel putin din punctul meu de vedere,e faptul ca se evita metabolizarea hepatica a hormonilor,deci cantitatea de hormoni care se pierde la pilule prin trecerea prin tractul digestiv si ficat, este trecuta direct in sange.Ar fi o metoda foarte buna pentru persoanele cu probleme hepatice.(unul din dezavantajele contraceptivelor orale e ca,ingrenueaza ficatul semnificativ). Dupa locul in care ne-a aratat domnisoara pe mulaj,ca s-ar situa inelul in vagin,nu ar trebui sa se faca simtit si nici sa creeze disconfort in timpul actului sexual[dar aici mi se pare discutabil:P].
II voi da dreptate colegului Nick,ca nici o metoda inelata sau neinelata nu te protejeaza de Candida,Papiloma si alti tovarasi de-a lor, in afara de prezervativ,doar ca pentru cupluri mi se pare chiar o metoda comoda si eficienta,contra bebeilor.
Cat despre discutii pe aceasta tema, e o idee numai buna pentru vacanta,camarade!

4 comentarii:

  1. cred ca pauza ar tb sa fie obligatorie. adica, tb sa se faca loc pentru menstra in saptamana aia de pauza.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu neaparat.tipa care ne-a prezentat ne zicea ca trebuie avut mare grija mai ales in timpul menstruatiei pentru ca e posibil ca un flux abundent sa deplaseze inelul,chiar intr-atat de mult incat sa te trezesti fara.ne zicea de o don'soara care s-a prezentat foarte panicata la farmacista ca nu mai gasea inelul:)).deci una din posibilitati ar fi,ca l-ar fi pierdut in perioada menstruatiei,in timp ce-si facea nevoile fiziologice.si aici ne-am dat toate seama ca inelul are 2 taisuri,la figurat:ca e bine ca nu se face simtit in corp,dar ca "nesimtirea " lui e putin tricky,ca nu poti fi 100% sigura daca mai e la locul stabilit sau daca nu cumva s-a pierdut pe drum.pe drumul descendent,bineinteleles.

    RăspundețiȘtergere
  3. nuuu. ma indoiesc. tb sa fie ca la pilule. le iei cat pana se termina filmul ala, sau cum ii va zice la plasticu ala pe care is pilulele si apoi, pauza! tb si cu asta sa se faca pauza ca altfel nu are cum sa apara menstra. inelusul ala tot elibereaza hormoni, dar pt ca menstra sa apara tb sa scada brusc [[ aproape de tot ]] nivelul hormonilor... ceea ce nu se intampla atata timp cat e acolo inelul. daca inelul fucntioneaza corect nu are cum sa apara menstra atata timp cat el e pe pozitii.

    RăspundețiȘtergere