luni, 28 septembrie 2009

Bla,bla,bla-uri

....Si a trecut si prima zi de "boboceala" pentru toata lumea in afara de noi,of course,asa ca sa fim noi cu doua perechi de coarne.Festivitati,prelegeri despre ce minunat e sa fii student la facultatea X,de ce e alegerea perfecta facultatea X,rezultatele facultatii X and so on.Eu cred ca festivitatile astea de inceput (desi nu am fost la niciuna,deci intuiesc) se aseamana,intr-o oarecare masura,cu cele de la inceputul anului scolar, de pe la licee.Adica stiu ca si noi[eu si fostii colegi,adica aia care eram prezenti mai mult sufleteste la scoala in a 12a:))], induram cu stoicism toate "vrajelile" alea de la inceput de an,in care directoarea tinea discursuri "comerciale" in care se felicita pe ea insasi, cu subinteles,de conducerea mirobolanta,diplomatia,si mintea deschisa de care dadea dovada(ea chiar credea asta);apoi Avram in sus,Avram in jos,Avram face,Avram drege,Avram are...cu ce:))[da,ati ghicit ,suntem fosti avramisti].Erau invitati preoti,politisti care sa ne expuna cu mare "fluenta" cat de important e sa te asiguri cand treci strada(come on)....si multe alte chestii care ne faceau sa ne zicem fiecare:"Hai mah,ca mai avem 3 ani,2,1."
Asa ca nu stiu daca e de bine sau de rau ca noi nu vom avea parte de nici o cuvantare"inteleapta" din partea mai marilor universitatii,dar na ar fi fost frumos din partea lor macar un cuvant de bun venit sa ne fi zis,pancarte,baloane,alea alea:))...Hai ca glumesc;).Unde vroiam sa ajung era sa invatam de la cei care au inceput azi:deja aud suspine dupa colegii din liceu,temeri,planuri...dupa cum v-am zis la inceput,cam prin ce se defineste un boboc=amestec de stari,asa ca si spleen-ul la simbolisti,daca va mai aduceti aminte,numai ca in cazul asta un spleen ceva mai vesel,nu chiar bacovian[bine,exceptandu-ma;)] Asa ca, brothers&sisters puneti-va pofta in cui cu privire la colegi mai ales,si asta nu v-o spun asa ca sa par eu mai smechera,ca stiu tot,ca na is din Cluj si locuiesc la poarta universitatii,dar e bine de stiut ca nu mai e ce a fost,adica aceleasi stranse legaturi,plansul pe umarul colegului,oameni dispusi sa-ti ofere o imbratisare cand ai nevoie...Offf,ca deja m-a luat cu nostalgie.Deci ca sa zic mai pe sleau, si cu riscul de a parea mult prea categorica,cu cine v-ati ales pana acuma ,aceia va vor ramane si pe mai departe.Bine,asta nu inseamna ca o sa ne inchidem in turnul de fildes si o sa fim chiar in halul asta pe cont propriu,doar ca....o sa vedeti dupa 5 octombrie.
Asa ca ne vedem exact peste o saptamana,la portile universitatii,pregatiti sa ne infruntam soarta de boboci "batuti de ....UMF":)) See you soon!

32 de comentarii:

  1. Ati vazut vreodata cum se imperecheaza ramele ? Neplacuta imagine, dar citind randurile de mai sus m-am gandit la ceva, apoi m-am gandit la altceva legat de primu lucru la care m-am gandit si se cam bateau ele cap in cap, adica vectorii emotionali din capu meu trageau in sensuri diferite, la fel cum fac ramele cand se imperecheaza. Stiti cum zic ?
    Blogeritza ( wow ! nu pot sa cred k am folosit cuv asta 8-> )Alexandra Lavinia ne spune noua aici mai sus cum ca dracu nu e negru CA CAtzeii pe valu palatin dar, in orice caz, e nuantze de gri inchis, foarte inchis. Adica la umf o sa fie ca in imperiu bizantin, si nu ca in imperiu bizantin ala puternic si bogat si care concentra mai mult aur si argint "cash" ( daca pot zice asa ) decat toate monarhiile de la vest de bosfor la un loc. NU, nu ca in bizantzul acela. Ci ca in imperiu bizantin de dupa Manuel al 2lea, cand s-o dus totu dracului si in ciuda unor aparentze de prietenie si civilizatie, lumea nu stia cum sa se sape mai profund, mai complicat dar in acelasi timp mai in liniste. Pentru ca atunci e cea mai dulce victorie asupra competitiei, cand ala habar nu are ce ii se coace si poti veni din spate sa-i f#$% un capac in asemenea hal incat isi pierde constiinta inainte de a fi facut cunostinta cu asfaltul proaspat cosit de pe clinicilor. Sau daca nu e chiar in halu ala de rau, va fi cel putin ca la asediu constantinopolului (da, acel asediu!) cand aia din vest n-au ridicat niciun deget sa-i ajute pe grecotei; iar fiecare dintre noi se va gasi, in cursul vietii sale de UMeFist atat in pozitia grecoteilor ( "cu nas subtire " ) cat si in aceea a vesticilor, care desi pareau binevoitori, abia asteptau sa moara dracului odata Imparatu ala nesuferit pe care l-au tot suportat (NU respectat! ) de atata vreme. Noi, ca romani, avem unele metehne de-ale noastre, dar pe care nechifor crainic le-a identificat foarte bine ca fiind ORIENTALISME, adica nu obiceiuri de stepa prost intelese ( alea is manelele ) ci moduri de gandire care ni se trag de la constatin si elena, ba chiar de la pontiu pillat sau de la crassus. Stilul acela " las' k merge si asa" si "sa moara capra vecinului! ba nu!!! si mai bine :D sa moara vecinu, si io ii iau capra". Specifice noua, fiindca numai noi, romanii ( tineri, batrani, Liiceanu sau Becali, cocalari sau tocilari, toti ! ) le folosim si zilnic ne ghidam dupa ele. Cel putin cam asta imi scoate mie in evidenta ce ne zice scumpa noastra viitoare colega. Si sunt de acord. Adica banuiesc ca asa va fi. M-as mira sa nu fie asa.
    Dar ma uitam io asa la radiografia lu' Homer care troneaza acolo sus si mi-am amintit ce a spus acel simbol al civilizatiei occidentale si anume " BEER is the cause of and the answer to all life's problems " ( sa ma ierte Groening daca nu a fost citatul chiar exact ). Si mi-am amintit urmatorul lucru. partea 1.

    RăspundețiȘtergere
  2. Partea 2
    In lungile zile de primavara cand ma trezeam ca un nesimtit care sunt la ora 11 si imi pregateam micu dejun ascultand europa fm (in timp ce ai mei colegi faceau ... faceau ... nush, plm, scoala, whatever the fuck that was in ultimu an, ca io in cea mai mare parte am dormit-o si in rest m-am uitat la seriale ) imi faceam intotdeauna timp sa vizitez si forumul de pe siteul umf care a fost sursa de amuzamanet, dar si de informatii, trebuie sa recunosc. Imi amintesc ca o useritza la un moment dat ne indemna pe toti spor pt invatat si sa ne vedem la BERE in cluj dupa ce vom fi devenit studenti. Si ma gandeam cu sinpasa mea ca mergem la facultate, si nu oriunde ! LA UMeFeu unde se aduna lume cu scaun la cap si unde daca ii spui unei fete ca s-a dat cu ruj pe labii nu arunca cu ceva in tine. De ce toate astea ? fiindca ma gandeam k o sa fie oameni destepti si inteligenti si alea alea.
    Am trait mult timp cu impresia asta pana cand intr-o zi m-am uitat la mine. Si mi-am dat seama ca de cele mai multe ori is un ciufut si cateoata pur si simplu imi place, imi place in cea mai primitiva si dulce forma, sa fiu rautacios numai pentru ca pot. Nu ca as fi un antisocial crescut in pom care arunca cu pufuleti in trecatori. Nu's asa. Si pun pariu ca 90% din viitorii colegi nu-s asa nici ei. Doar ca e mai simplu sa-l fliteuiesti pe unu pe care nu-l cunosti decat sa consumi mediatori chimici si ATP pentru a evoca in creieru tau chestii de genu "salut, ma cheama X". Avem nevoie de zahar si atp pentru chestii importante... cum ar fi sa tinem mintem pe de rost formele a 200 de tipuri de celule sau de cum te poate orbi metanolul numai la un ochi. Asta e vital, nu ? Ca de aia ne facem doctori, ca sa traim in lumea noastra in care suntem patrunsi de propria noastra importanta si de faptul ca trebuie sa storci cumva viata din vecinul tau inainte sa-i poti fura capra. Ah, eu stiu. :D Il putem otravi cu metanol, da ! Vedeti copii?! Medicina e faina ;) !
    Ce a scris aici viitoare noastre colega nu e "cum o sa fie relatiile interumane la UMeFeu". Ea a scris aici o metafora subtila de vreo 40 de randuri, a scris o apologie a romanismului, si nu romanismu ala care plange fiindca s-a urcat basarabia pe cruce, sau acela care injura unguri pe Youtube in loc sa asculte ce frumos cante Tudor Gheorhe. NU! A scris un tratat intreg, a reunit toate porcariile pe care ni le aruncam unul altuia si le-a plasat intrun microcosmos, la fel cum e serialu "The Simpsons" al carui venerabila icoana troneaza in varfu blogului.
    Suntem romani fratilor, si ne vom purta unii cu altii ca atare. Ca sa facem un nou intreg ( un viitor pt noi insine), va trebui sa ne apropiem unu de altu, dar vom trage fiecare in directia lui, ca ramele alea care se imperecheaza.

    [[ scuzati eventualele (multe) greseli de scriere. da m-am agitat un pic. si nu mai am rabdare sa recitesc. pupipic dragii mei viitori 300 de colegi! ne vedem luni. Va besk pe toti XoOXxXooOxOx )

    RăspundețiȘtergere
  3. ioi da agitat mai esti =))

    RăspundețiȘtergere
  4. apai...:))vorba lu Alexandra,esti inconfundabil
    ai intrat deja in istoria nescrisa a forumului umefist prin prelegerile tale impotriva "paracopitatilor"si a hutanelor :))
    Salve, salve, salve

    RăspundețiȘtergere
  5. Te uiti prea mult la Gossip Girl si aiurezi aiureli pe degeaba, vai de curu tau cand o sa tocesti papilianu`....XoXo atunci sa te vad..Gossip Boy

    RăspundețiȘtergere
  6. ia auzi :D. ce tare :)). Gossip girl :D.
    fratioare. tu n-ai prins ideea :P.

    RăspundețiȘtergere
  7. ce Gossip girl?e purul adevar:))...il sustin pe domnul Anonim a.k.a.House MD(sa nu ma injuri ca ti-am dezvaluit identitatea).alt anonim,ramane de vazut daca o sa fie vai de anusul lui Anonim;nu are rost sa speculezi....eu nu cred ca in gossip girl iti zice tie ce atitudine are romanu' fata de capra vecinului[:))] si chestii din astea...colegul Anonim doar explica "metafora subtila", pe care am exprimat-o in articol, intr-un mod...aparte.asa ca 1-0 pentru Anonim.asteptam urmatoarea runda:)) hai, ca nu va incurajez la violenta,da ma cam plictisesc pe-aici;am nevoie de niste adrenalina "virtuala":))

    RăspundețiȘtergere
  8. nu. pe bune. te rog nu-l provoca. tot ce o rezonat in capu lui din randurile alea o fost XoXoXOXo... iti dai seama cat si ce o inteles el din ce scria mai sus. Era atata de frumos pana sa vina vreunu din asta care sa strice atmosfera de intelegere profunda si reciproca. El e ala kre injura pe youtube la videouri si se afla in ACEA 10% a populatiei. la liceu am avut clasa de 26 de fete si de gossip girl am auzit cred k de atatea ori incat le pot numara pe jumate din degetele de la o mana. Daca el o citit ce scria aici si io venit in minte imediat Gossip Girl... apoi trage tu concluziile k vad k ne intelegem si fara sa fim complet expliciti unu cu altu ;).

    RăspundețiȘtergere
  9. uhuuu :))se-ncinge anonimu no2.oricum, se vede ca esti "anonim":))

    RăspundețiȘtergere
  10. anonim,cred ca l-am redus la tacere pe al doilea anonim.pacifist baiatu'...decat sa se certe:))poate si-o dat si el seama ca nu si-o dat seama ce o inteles sau nu....vorba aia,patzaaaaashti:))vad ca si roxanne s-o alaturat galeriei;)) btw roxanne,esti tot la mg?

    RăspundețiȘtergere
  11. :(se pare ca is singura pe lume....nici un farmacist pe drum:)))

    RăspundețiȘtergere
  12. da' era frumos cu oamenii care inteleg despre ce e vorba. E asa un mega buzz kill knd apare cate unu care se pripeste sa zica prostii fiindca intelege XoXoo, dar daca l-ai pune sa iti arate Constantinopolu pe harta, el chiar ar cauta orasul cu acel nume. ma rog... bine ca o plecat.

    RăspundețiȘtergere
  13. in alta ordine de idei. am gasit braveheart la TeVeu. imi foarte place filmu ala. l-ati vazut? Steven the Irishman e personaju meu preferat. :)) il stiti ?. daca nu, cautati pe youtube ca e tare amuzant :D

    RăspundețiȘtergere
  14. nuuu. e lung metraj. sau lungmetraj. sau lung-metraj. [[ hmm, nush cum se zcrie :)). doar am auzit formularea nu am vazut-o niciodata scrisa:D. ce sentiment ciudat :)) ]]. e film istoric, cu mel gibson, despre rascoalele scotienilor la sf sec 13, inceputu sec 14. suna plicticos. dar nu e. e foarte fain. e pe un canal obscur pe care il keama TV 1000 pe care nu ma uit niciodata ... decat dupa 1 noaptea :-" :P. glm ... :)) uitati-va ca e fain filmu :D

    RăspundețiȘtergere
  15. hmm...o sa-l vizionez si eu intr-una din zilele astea:P deci, sa inteleg ca tu pana la 1 noaptea esti om cult si dupa esti 'obraznic'?:))...chiar,'lung metraj' este corect scris in toate formele pe care le-ai scris tu;am cautat pe net si am gasit l-am gasit scris in 3 forme;)

    RăspundețiȘtergere
  16. http://www.clujeanul.ro/cluj/criminalul-din-hasdeu-2434213
    =))) lol ce tare. e fain la voi la cluj =))

    RăspundețiȘtergere
  17. nu nu, nu sunt intotdeauna un obraznic :P. Asa, rar. e mai adanca dar si mai practica obraznicia mea :)). Nu se cade sa povestim acum si aici.

    va las cu bine, dragii mei viitori colegi! pupici, XoOXxOOXoxoXO [[ :)) ]]

    RăspundețiȘtergere
  18. :))...eu una nu am auzit de nici o poveste din asta, dar cred ca urmeaza de la prietenii care stau la camin.ce tare ii aia cu cersetoarea care ii batea pe baieti la dush=))....sau faza cu "Andreea Marin":))

    RăspundețiȘtergere
  19. alexandra trebe sa mai pui un post...musai sa mai avem ce dezbate, daca tot incepem scoala numa in 5 :P apropos,colegii tai da blogging de ce nu mai posteaza nik?:?

    RăspundețiȘtergere
  20. o sa pun,o sa pun...da' nu stiu ce-i cu colegii mei;pe Cata parca l-a inghitit pamantul:)),iar alexandra e in spania,e putin ocupata:)...cam despre ce ai vrea sa postez?asa,sa avem ce discuta; ca eu,deocamdata,am doar bla,bla,bla-uri in program,pana mai pot;)

    RăspundețiȘtergere
  21. ai putea scrie despre cat de proasta e cartea lui hutzanu :D. Cum ca ne-am saturat de frecventa masurata in "Hz/s", de faptu ca relatia cauza-efect intre RFG si conc ionilor de Na si Cl e o aiureala completa in carte, de urina primara cat doua rezervoare de Rolls Royce, de dezastrul monumental de la sist endocrin, ca simpaticul dilata traheea si de faptul ca la nivelul capilarelor CO2 este cedat tesuturilor. deh, CO2 e bun, face tesuturile sa creasca mari si frumoase. I-am dat foc cartii in primu weekend de dupa admitere, dar daca as avea-o [[ pe carte ]] acuma in fata, as putea cita cu exactitate inca atatea greseli. Daca am avea-o pe autoare acuma in fata probabil ne-ar putea cita numai greseli :P.
    Noi am suferit cu manualu ala, dar ar tb sa-i ajutam pe viitorii boboci cumva :)). Nush la ce se gandea UMeFeu-ul cand au ales manualul ala ...

    RăspundețiȘtergere
  22. eu cred ca hutanu a facut contract cu astia de la umf,sa-i promoveze manualu';probabil ca prin scoli nu se pea invata din hutanu (nici noi la botanica nu am invatat din ea) si nah s-o gandit si ea sa mai faca un ban....ce zici sa scrii tu un articol, sa-l trimiti persoanei noastre de legatura(stii tu de cine zic) si sa-l postez eu cu mentiunea ca e creatia ta?:))

    RăspundețiȘtergere
  23. nu de alta, da' nu am atata imaginatie ca sa scriu un articol despre manualul,pardon,manualele insipide ale lui hutanu...

    RăspundețiȘtergere
  24. lasa ca incepem noi faculta si ne apucam de criticat profii, si de scris despre fitele umefistilor:))
    acuma serios,este un blog foarte fain editat de un stud de la umf buc, unde scrie despre fiecare prof si fiecare materie cum e, si ce "pitici" au.Asta mi se pare o chestie foate faina mai ales ca stii cum e la noi la umf cluj, trebe sa scoti cu clestele informatii din gura celor de la faculta.si in plus asta ar fi foarte folositor pt viitorii studenti, viitorii boboci care nu au(nu avem)habar ce ne asteapta :P .bine de asta mai trebe timp.Da zic eu ca ar fi fain un astfel de jurnal.(
    http://studentlamedicina.wordpress.com/)
    si acuma vreau sa te intreb daca nu cumva stii despre cursul acela de la SMURD, in urma caruia poti sa fii voluntar la Smurd CJ.?

    RăspundețiȘtergere
  25. eu am avut o experinta un pic aiurea cu persoana elena hutanu [[ sau crocnan, ma rog ... ]] si de aceea am o aversiune atat de puternica fata de manualu ei. E plin de greseli simpliste [[ceea ce mi se pare inacceptabil ]] e inconsecvent, e prost organizat. Daca nu ar fi urlat la mine, probabil k ma limitam la a spune " ce manual de rahat " si treceam mai departe. Nu am prea mare lucru de zis, si cu siguranta nu e destul pentru un "articol". Singurul merit al manualului e ca se avanta pe alocuri in detalii interesante, dar asta devine rapid o slabiciune in momentul in care, la urmatoru paragraf trateaza mai mult decat superficial o notiune care ar fi meritat tot atata atentie ca si cea detaliata mai inainte. N-as putea judeca in mod obiectiv manualu' de a11a. Manualele sunt scrise de profi pentru elevi. Eu sunt (sau am fost ) elev, deci e clar ca sunt complet subiectiv cand vine vba de a imi da cu parerea despre un manual.[[Oricum, impartialitatea e un ideal. Sa-l vad io pe ala care imi demonstreaza ca in legatura cu ORICE, poate fi impartial si eu imi tai o mana si ma plesnesc cu ea]].
    Pot spune doar ca si manualu de a12a al aceleiasi autoare sufera, din perspectiva mea, de aceleasi metehne ca si cel de a11a. Eu vad lucrurile asa: din moment ce alte manuale au prezentat aceleasi notiuni intr-un mod mai accesibil mie, inseamna ca problema nu se alfa in materia pe care a trebuit sa o citesc, ci in modul in care era reprezentata materia in manualul respectiv. Si asta nu e doar parerea mea. Singurele persoane care ar putea zice ca manualele lui Hutanu de a11a si de a12a sunt niste manuale foarte bune sunt persoane care nu au rasfoit si alte manuale. Despre manualu de a10a si de a9a nu pot sa zic nimic concret, dar banuiesc ca sunt la fel ca celalalte.
    Din manualu de 12a nici n-am apucat sa dau bine primele pagini si deja am citit codonii start, care erau gresiti in manual. Nici macar nu m-am mai enervat. Am fost doar profund dezamagit.
    Oare nu le convine mai marilor de la UMeFe ca se intra cu 5 si ceva ? hmmm... sa ne dea sa invatam din niste manuale responsabile si consecvente si poate se va schimba situatia. Imi venea sa ma urc pe pereti cand citeam in grile kestii de genu ca pentru fagocitoza celula nu consuma ATP ... :|. In fine, am batut campii...

    PAREREA MEA PROPRIE SI PERSONALA intr-o fraza scurta este " Manualu e plin de greseli, inconsecvent, prost organizat si iresponsabil. Sunt alte manuale care nu sufera de aceste metehne. Cel putin nu de toate acestea la un loc. Schimbarea manualuui de la bibliografie ar fi o decizie inteleapta "

    RăspundețiȘtergere
  26. roxanne,fii sigura ca o sa existe si aici o sectiune in care o sa disecam profii...si nu numai:)) chiar vorbeam,la inceput ,cu Cata sa facem o sectiune de genul asta.despre cursul de la SMURD, in schimb, nu prea stiu mare lucru.am citit undeva pe forum,ca nu se mai face si anul asta deoarece s-a facut anul trecut si cica din 3 in 3 ani se organizeaza.mai multe nu stiu.aaa si da,si manualul de a 9a de hutanu e la fel de ....

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna!nu am intrat in pamant:) ci am fost doar putin ocupat.Cate lucruri s-au dezbatut aici...incredibil:).Nu trebuia sa-l asaltati pe "alt anonim" cu subtilitati dure...in cazul in care nu a priceput mesajul inseamna ca nu a fost indeajuns de explicit pentru el, iar urmatorul pas la care trebuia recurs este cel in care se explica mai pe-ndelete nu cel in care se afiseaza superioritatea.Ma rog, invidia exista pe lumea asta si se ascunde de obicei sub forma lasitatii:).Intr-adevar schimbarea manualului de biologie care reprezinta bibliografia pt examen ar fi un lucru destept nu intelept.Intelept ar fi daca fiecare autor si-ar dona cateva zile din propria pusculita si s-ar uni intre ei dand nastere la un manual universal in care informatia corespunde realitatii in proportie de 95 % exceptand datele care variaza.Dar de unde atata belsug? Ce incerci sa schimbi in mentalitatea unor oameni care incearca sa castige un ban?Nu poti!:) Intr-un sfarsit lumea asta se reduce la bani si la cat de mare ti-e sacu nu la cat ai imbunatatit tu cultura roadelor civilizatiei:) Oamenii sunt lacomi si avari, cele doua trasaturi definitive.Din conversatia de mai sus poti trage deja concluziile despre viata...toti iti sar la beregata.La medicina toti o sa fim amici din respect, dar intre noi paste invidia gata gata sa-ti trazneasca una.
    Legat de ajutorul acordat bobocilor...singurul pe care il putem oferi este acela de a-i sprijini si de a ne conforma in continuare bibliografiei alese de catre umf.Avantajul este ca noi cunoastem defectele acestui manual:)Oricum ceea ce vor invata aici va fi cu totul altceva..cu alte cuvinte tabula rasa.
    Alexandra are dreptate in legatura cu SMURD-ul, exista posibilitatea ca anul acesta sa nu se organizeze cursurile...dar in pofida acestui fapt inca nu cunoastem numarul de indivizi care s-au retras din smurd:).a intervenit ceva.revin mai tarziu!

    RăspundețiȘtergere
  28. oooo,bine ai revenit ,Cata.dupa cum vezi,m-am ocupat eu cu intretinerea atmosferei;))...dupa cum bine observati,el e firea pacifista,adica genul care stie sa explice si celui care nu pricepe de ce are nevoie sa-i fie explicat,si asta e foarte bine ,ca eu is chiar contrariul,deci....ne completam;)

    RăspundețiȘtergere
  29. Salut . Cn imi poate zice si mie daca te poti transfera de la Umf Timisoara la Umf Cluj ?

    RăspundețiȘtergere