duminică, 6 septembrie 2009

Dragul meu,crezi in.... "chimie"?

Contrar asteptarilor mele ca nu voi scrie nimic "medical" pana la data de 5 octombrie mult asteptata si temuta, si inca(virgula) cantandu-mi in urechi melodia de la Da Hood feat E.M.I.L.-La Vama Veche,ma trezesc scriind primul articol...serios.
Ei bine, poate v-ati intrebat ce e cu chimia dintre indragostiti,daca chiar exista sau e doar o inventie a revistelor de adolescenti,gen Cool Girl.Si cum toate intrebarile sunt cu raspuns
(potrivit melodiei mai sus mentionate:P) va voi explica cat mai simplu posibil, ce si cum.
In una din escapadele mele la sala de lectura (vacanta fiind),stand la o sueta cu draga noastra fosta colega Sinziana,am aflat raspunsul si explicatia.Acea "legatura covalenta polara" dintre indragostiti care le ofera starea euforica ,se datoreaza unei substante numita feniletilamina,secretata pe o durata de 6 -18 luni,perioada in care "dragostea este oarba".Dupa aceasta perioada "fericita" se stopeaza secretia feniletilaminei,ceea ce duce deseori la "perturbarea" relatiei dintre indragostiti.Cei mai statornici trec peste acesta perioada dificila si sunt si cei mai norocosi deoarece ,dupa un timp de pauza,locul feniletilaminei este luat de oxitocina,hormon secretat de hipotalamus responsabil de "starile de bine",(de producerea orgasmului,contractiilor uterine si stimularea lactatiei mamare),ceea ce ii va face sa se reindragosteasca unul de altul.Asa ca,data viitoare cand vedeti doi batranei tinandu-se de mana ,nu va mai intrebati cum e posibil...E oxitocina,bat-o vina:))

3 comentarii:

  1. draga mea, cred in chimie... ma intreb daca efectul destul de lung al feniletilaminei este un aspect pozitiv sau nu?... ramane o dilema pentru mine... o alta intrebare a mea ar fi: de ce nu dureaza toate relatiile cel putin 6 luni?...oricum,
    Daca ai visat ca te-ai trezit
    Cu pielea arsa pe nisip
    Ia inca o bere ca intr-o reclama
    Esti prizonierul altei veri din Vama.

    la multe articole!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna!Imi permiteti sa ma introduc si eu in aceasta discutie?:D...Sa presupunem ca ne aflam intr-un avion unde fenietilamina este pilotul iar oxitocina copilotul.Dupa 6 luni de zbor (ceea ce este destul de mult), pilotul a obosit si s-a saturat asa ca merge sa se delecteze cu stewardesa.Copilotul este foarte nerabdator sa preia comanda asa ca o face...acum...la intrebarea "de ce nu dureaza toate relatiile cel putin 6 luni?" e destul de simplu.
    1)Daca treci de primele 2 saptamani se zice ca ai trecut de primul obstacol intr-o relatie.
    2)Timp de 2 luni apar lucruri noi si interesante in fiecare zi si bineinteles dragostea "persista" (toate bune si frumoase):)
    3)Ei, dupa aceasta perioada incepe o perioda critica si anume incepi sa vezi defectele celuilalt (nu-mi place ca e zgarcit, nu-mi place ca e prea comod, lenes, stupid..mi-am dat seama ca nu e inteligent...bla bla bla) si de aici incepe ca totul sa se darame.Bineinteles ca multi indivizi au probleme cu gelozia in principiu si multi nu se stiu stapani, cu alte cuvinte, pilotul se duce in spate cu stewardesa..e obosit.
    4)Raspunsul e... ca nu vrem:)

    Legat de prima ta intrebare respectiv aspectele pozitive sau negative ale feniletilaminei...
    Raspunsul meu e ca are mai multe aspecte pozitive decat negative.Primul sarut il percepi ca un val al marii din vama veche, iar prima voastra intalnire e o stare de beatitudine continua:)...as putea sa tot indrug aici povesti dar o voi face doar la cerere (adica in cazul in care nu am plictisit).O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. D-le Cata,
    Subsemnata, Ana, cu domiciliul pe scaunul din fata calculatorului, in camera de pe stanga, studenta la UMF Cluj, va rog sa binevoiti a "indruga" povesti in continuare. Mentionez faptul ca raspunsul tau m-a sensibilizat si ma declar multumita de el, iar asocierile feniletilaminei cu pilotul si oxitocina cu copilotul m-au facut sa zambesc.
    Multumesc anticipat.

    :)

    RăspundețiȘtergere